Dĺžka: 162 km Prevýšenie: 2054 m
Čas na biku: cca 9 hod.pokojnej jazdy
Popis: Ráno vstávam o 5,00 hod., rýchlo balím ruksak, zarábam nápoj do rezervoáru a 6,30 hod. vyrážam v ústrety novým zážitkom aj trochu s obavami, či to zvládnem. Pomaličky po asfaltke dorazím na Biely kríž nad Bratislavou. Tu sa vydám ďalej klasicky po cykloturistickej značke smerom na Pezinskú Babu. Trasa v podstate kopíruje červenú TZ, obchádza sa iba vrchol Somára. Z Pezinskej Baby ďalej chvíľku po červenej TZ, ktorá smeruje priamo na Čmeľok. Priamo po červenej by bolo potrebné bike určite tlačiť, ale dá sa to obísť. Po cca 800 m opustím červenú TZ a odbáčam doľava a držím sa lesnej cesty, ktorá po cca ďalších 800 m pretína červenú TZ, ja však ďalej pokračujem mimo značenia po lesnej ceste a dostávam sa až na Čmeľok, kde je vojenský objekt. Posledný úsek je trochu strmý a kamenistý, ale dá sa zvládnuť v sedle biku. Z Čmeľka sa držím červenej TZ a zjazdujem až do sedla Javorina, kde sa odbáča doprava a ide sa po žltej TZ stále dole kopcom. Na križovatke ciest, kde sa vyjde z lesa a je tam po ľavej ruke informačná tabuľa opúšťam žltú TZ a odbáčam doľava na lesnú cestu pod hrebeňom Malých Karpát s krásnymi výhľadmi do doliny. Pozor na výjazde z lesa je poriadna jama!!! Najskôr musím do pedálov poriadne zabrať, neskôr cesta krásne klesá a ja konečne oddychujem. Po cca 3,5 km je malá nenápadná odbočka doľava na lesný chodníček. Doteraz bol vždy v pohode zjazdný, ale teraz tam lesní robotníci narobili poriadnu slalomovú dráhu. Zosadám z biku a tých pár metrov až k červenej TZ ho prenášam. Trasa ma ďalej vedie znova po červenej TZ až k hríbiku Hubalová. Celú cestou až sem som rozmýšľala, či budú dvere obory znova zavreté...a akoby zázrakom sú otvorené!!! Vchádzam do obory a pokračujem širokou lesnou cestou cca 3 km smerom k sedlu Skalka, od ktorého ma následne delí iba plot obory, cez ktorý musím seba aj bike preniesť cez drevený rebrík. Zo sedla Skalka ďalej po modrej TZ popri plote obory chvíľku hore, chvíľku dole...až k hríbiku Sklená Huta. Pár metrov ešte po modrej TZ, ktorú následne opúšťam a pokračujem po lesnej asfaltke popri rybníkoch až do Horných Orešian-časť Majdan. Na križovatke ciest sa vydávam doľava a viem, že ďalej už ma čaká viac-menej iba cesta mimo les. V lese bolo príjemne chladno, mimo neho je však poriadny „úpek“. Okamžite sa natieram krémom proti spáleniu a verím, že vydrží aj moje nadmerné potenie. Po vedľajších cestách idem cez Lošonec-Smolenice-Trstín-Naháč-Dechtice-Chtelnica-Dolný Lopášov-Šterusy-Vrbové až do Piešťan, kde prejdem mestom až k Váhu. Za mostom cez rieku Váh odbáčam doprava a po cca 500 m po hlavnej ceste je odbočka na asfaltku hore kopcom smerom doľava. Pokračujem po asfaltke, križujem modrú TZ, ktorá ma lesom popri vile Bakchus dovedie až do sedla Havran. Je to pekný výšľap lesom, po daždi trošku náročnejší, ale dá sa zvládnuť aj po toľkých km. V sedle Havran sa občerstvujem v motoreste na záverečnú časť dnešnej etapy až do Nitry. Zjazd zo sedla do Radošinej je paráda, avšak slnko pečie stále viac a viac, teplota stúpa až k 36°C. Do Nitry ma čaká znova iba cesta mimo les, v podstate po rovine, lenže ako na potvoru začína fúkať vietor a samozrejme, že nie do chrbta! Cez Veľké Ripňany-Malé Ripňany-Malé Zálužie-Nové Sady-Cab-Zbehy-Čakajovce sa dostávam až do Nitry, kde budem dnes nocovať. Volám chalanom na leteckú, ale žiaľ je tam dnes plno, tak idem do penziónu na kraji mesta, kde mi veľmi ochotná recepčná bez problémov schovala bike a ráno pripravila raňajky o hodinu skôr. Konečne som v chlade, chladím sa v studenej sprche, zmývam únavu z celého dňa, vyhodnocujem trasu, periem odev a idem sa poriadne najesť a napiť, aby som v noci pokojne spala.